Stojí placené recenze knih za to?

working_at_a_computer

Peníze hýbou moderním světem. Za peníze si pořídíte nejen určité zboží či službu, ale například také recenzi. Pojďme si trochu přiblížit, co je vlastně recenze. Jedná se o názor nezávislého uživatele na váš produkt. Představte si, že vstupujete na trh s novým výrobkem. Vaším cílem samozřejmě je, aby vaše zboží bylo co nejdříve vyměněno za peníze spotřebitele. Co takovou transakci může urychlit, případně navnadit zákazníky na váš produkt? Odpovědí na tuto otázku je právě recenze.

Knižní recenze

Ale jak to souvisí s knižním světem? Přece i knihy také většinou kupujeme na doporučení. Buď dáváme na názor někoho z našeho blízkého okolí, nebo se podíváme po recenzích na internetu. Online knižní recenze mají větší váhu než recenze v tištěné podobě. Poslední dobou se velká část běžného života přesunula do online světa. Dříve jsme častěji navštěvovali knihovny, nyní již můžeme vybranou knihu stáhnout z internetu. Aniž bychom kupovali lístky na koncert radši si pustíme video na youtube. Místo návštěvy kamenného kasina, což dříve bývávalo považováno za společenskou událost, můžeme navštívit jedno z online kasin. Ušetříme si tak čas a zahrát na hracích automatech v online kasinu Mummys Gold můžeme kdykoli uznáme za vhodné. Pomalu nemusíme vyrazit ani na nákupy, vybrané výrobky nám pohodlně dovezou ke dveřím.

Kontroverzní téma

Placení za profesionální recenze knih zůstává kontroverzním tématem, k němuž se vyjadřuje jen velmi málo autorů. Ještě méně autorů knih má o placených recenzích praktické, nezkreslené informace. Existují však dva druhy placených recenzí: recenze profesionálních kritiků či recenze čtenářů. Ano, i kritici se dají podplatit. Pokud však disponujete limitovaným rozpočtem, zkuste se domluvit s jedním z potenciálních čtenářů. Může to být někdo, kdo provozuje vlastní blog o knihách, nebo jen tak někdo z vaše cílové skupiny čtenářů. Na publikaci „nezávislého“ názoru se můžete dohodnout výměnou za pár výtisků vaší knihy či formou peněžní odměny.