Jak vytvořit obrázkovou elektronickou knížku pro děti

e-reader-1213209_960_720

Jsou to právě děti, které bývají v poslední době tou nejnáročnější čtenářskou klientelou. Dostat je od počítačů není tak jednoduché. A donutit je ke čtení už téměř nemožné. Kompromisem tak můžou být elektronické obrázkové knížky, které si děti mohou prohlédnout na počítači, nebo na svém tabletu. Jedná se tak o takový kompromis mezi knížkou a počítačem, na který kývnou určitě i někteří rodičové. Ti budou totiž rádi, že jejich dítko alespoň něco čte.

Tyto knihy bývají podobné komiksům. Jen jsou v daleko větším stránkovém rozsahu. Jejich cílem je zaujmout ty nejmladší čtenáře a přimět je alespoň trochu ke čtení. Knihy jsou taktéž určeny i pro ty nejmenší, pro které ještě čtení není tak jednoduché. Velké množství obrázků jim tak pomůže pochopit správný obsah a děj příběhu.

Správná obrázková knížka pro děti by měla být zpracována moderně. Měla by zachycovat příběhy osob moderní doby. Děti žijí přítomností. Nerady se vrací do minulosti. Příběhy z historie je moc neberou. Raději mají sci-fi příběhy z budoucnosti. Obrázková kniha by tedy měla být pro děti co nejzajímavěji zpracovaná, aby upoutala jejich pozornost.

Upoutání pozornosti je ten největší oříšek. Důležitá je tedy i samotná propagace knihy. Nestačí ji dát do oběhu a očekávat, že ji děti v knihkupectvích objeví. U knih tohoto druhu je zapotřebí reklama. Nejen v televizi, ale hlavně na sociálních sítích. Mnoho vydavatelů za účelem reklamy v dnešní době používá známých osobností, hlavně youtuberů, kteří se za poslední roky dostali hodně do popředí. Jsou to dětské idoly a hvězdy. Už nefrčí talentové soutěže, děti letí právě na tyto video blogery. Pokud chcete cílenou reklamu, zkuste oslovit právě je.

Když si dáváte za cíl děti zaujmout, a to ještě knížkou, je potřeba na ně jít chytře. Cílová skupina je obrovská, je však těžké ji oslovit. A v budoucnu to nebude o nic jednodušší. Knihy budou stále více a více podléhat náporu moderní techniky.