5 kroků k vydání knihy

Publishing

* 1. Stanovte si jasné cíle. Když se bavíme o vydání knihy, nejlepší je začít na samém konci. To znamená, že ještě předtím, než se ponoříte do procesu psaní, zvažte, co si kladete za hlavní cíl. Možná toužíte po finančním úspěchu nebo jen hledáte způsob, jak podpořit svojí kariéru v jiné oblasti. Nebo vám stačí jen to, že uvidíte vaše jméno po boku slavných spisovatelů v regálech knihkupectví. Přesné určení cílů vám pomůže zmapovat si cestu a dosáhnout konečných výsledků, které uspokojí vaše očekávání.

* 2. Vyberte si nakladatelství. Další krok není úplně jednoduchým, jelikož v současné době zažíváme boom vydavatelského průmyslu. Při výběru knižního nakladatelství dbejte na jejich specializaci. V knižním světě se jednotlivá nakladatelství dost často specializují na určité téma. Jedno nakladatelství se může věnovat zdravému životními stylu, když druhé se bude zabývat vydáním beletrie. Zmapujte současnou situaci na trhu a dejte pozor i na názory jiných autorů. Vyplatí se provést detailní průzkum než se k něčemu zavážete.

* 3. Dejte tomu maximum. Psaní knihy je vaši srdcovou záležitostí, však v okamžiku kdy kniha spatří světlo světa v tištěné podobě, dostane se na očí tisícům čtenářů. Mějte na mysli, že vaše práce bude hodnocená a možná občas i kritizována. Abyste vzápětí neměli pocit, že jste svoji práci neodvedli na maximum, věnujte se psaní s maximálním úsilím. Vděčný čtenář vaši snahu jistě ocení.

* 4. Mějte věci pod kontrolou. Vybrané nakladatelství sice bude mít celý proces publikace knihy na starosti. Vy však nemusíte zůstat stranou. Pravidelná komunikace se zástupcem vydavatele zajistí, že proces bude relativně pod vaší kontrolou. Budete tak moct do procesu vstoupit, případně navrhnout změny či opravit chyby.

* 5. Vydání a propagace knihy. Po zdlouhavém procesu vydání knihy konečně nastává vzrušující fáze. Na řadu přichází distribuce a propagace. Ujistěte se, že vaše kniha je k dostání ve všech místních knihkupectvích. Nenechávejte nic náhodě a vydání své knihy propagujte přes vlastní kanály, například na sociálních sítích.